søndag 7. desember 2008

Eksamen, Begbymannen, julemarked og nisser!


Nå er jeg i gang med min siste eksamen på ”Nasjonal guide-og reiselederutdanning” ved Universitet i Stavanger, og tema er kommunikasjon. Jeg skal lage en autentisk 4-timers busstur i nærområdet og redegjøre for mine forberedelser. Siden jeg ønsker å bruke dette ved senere anledninger har jeg valgt en bussreise i Østfold; på Oldtidsruta.
Så turen går fra Fredrikstad, via Begbyfeltet, Hunn og Skjeberg og ender med en vandring ved Gunnarstorp der gruppen også får servering ”i skogen”. Tror det kan bli en fantastisk opplevelse!

(Begbymannen har jo blitt kjent etter diskusjonen om utsmykking av tårnet i Solbergkrysset. Jeg legger ved ett lite bilde her, og anbefaler turen om Begbyfeltet for å se den med egne øyne!)

I går (lørdag) var jeg en tur på julemarkedet i Liseberg, arrangerte tur sammen med Slettevold Reiser. Der var det millioner av lys, og mange flotte opplevelser! Det viktigste på ett julemarked mener jeg er lukt, lyd og smak. Det må lukte jul og være dempet fin julemusikk, også må jeg kunne kjøpe nystekte pepperkaker. (Fikk kjøpt nystekte pepperkakemuffins-var godt det også!)


Førstkommende lørdag, 13.desember, arrangerer Mitt Halden ”Nissene kommer til byen”! Gleder meg til å være med å organisere det! Hvis noen ønsker å ha salgsbod, stand e.l i byen, så er det bare å ta kontakt!

www.opplevostfold.no

Ingen kommentarer: