mandag 23. mars 2009

Reiselivsmessa i Gøteborg


I helga har jeg vært på reiselivsmessa i Gøteborg – TUR 2009.
Gøteborg er en av mine favorittbyer; mange koselige kafeer, bra restauranter, koselige parker og alltid noe som skjer!

Nesten hele lørdagen gikk med til Reiselivsmessa, som var delt opp i en nordisk del, en utenlandsdel og en Sverigedel. I den nordiske delen var det ymse kvalitet på presentasjonene, og jeg mener den norske standen har stort utviklingspotensiale! Mye er bra – og mye kan gjøres bedre!
I stedet for at alle skal stå i sine tskjorter med en norsk brosjyre, burde man spilt på vår historie, vårt landskap og vår kultur! Vis frem vikingene, la folk smake på deilig norsk mat og kanskje Østfold kunne hatt ett par soldater vandrende rundt?

Jeg var først og fremst på messa for å la meg inspirere og få noen ideer, og det fant jeg i den svenske delen! Svenskene er gode på å ”selge identiteten” sin med sjarmerende små koselige byer, naturopplevelser og svensk mat og musikk. Bohuslän var en av de som inspirerte meg til å tenke over hva Østfold kan tilby – de hadde delt opp sin stand i mange små som presenterte ulike bedrifter, opplevelser og smaker!

Også kommer jeg ikke unna Kolarbyn! Der sto det to mannfolk som virkelig brant for det de driver med – fantastisk inspirerende! Anbefaler å sjekke linken her : http://www.kolarbyn.se/





Minner også om Earth Hour på Curtisen 28.mars kl 19.00, 395,- pr pers! Påmelding til Curtisen.

Ingen kommentarer: