mandag 17. august 2009

Enklere og bedre


I helga kom jeg i prat med noen angående Opplev Østfold, og fordelene (og
ulempene?) ved å bruke ett firma som koordinator for kurs/konferanse/julebord osv.
De var i utgangspunktet ganske skråsikre i sin sak – det er dyrere å bruke ett eksternt firma til å koordinere arrangementet enn å bruke f eks sekretær i egen bedrift.
Etter hvert som samtalen gikk, var de ikke like sikre lenger..

Det viktigste argumentet mitt er at bedriftens ansatte bør bruke tiden sin på bedriften – ikke på organisering av arrangementet. Jeg tipper at den sekretæren som ”alltid” har tatt på seg oppgaven å arrangere en samling, egentlig har mer enn nok å gjøre med andre arbeidsoppgaver..Og tid er som kjent penger!
Dessuten har du ett par sterke fordeler ved å bruke Opplev Østfold til å koordinere ditt arrangement:
- Jeg er lokalkjent i fylket, og har oversikten over hva vi kan by på
- Jeg kan tilpasse tilbudet til din bedrift eller organisasjon
- Jeg er –en- person. Det er enklere å holde kontakt med kun meg, enn med ti forskjellige steder eller arrangører.
- Jeg følger opp arrangementet personlig, både i forkant, underveis og i etterkant.

Så konklusjonen er: Det er –ikke- dyrere å bruke Opplev Østfold, det er derimot enklere og bedre!

Ingen kommentarer: