torsdag 3. september 2009

Tips fra en amatørkokk


De fleste som kjenner meg vil nok si at jeg relativt glad i bøker, og kanskje også har en forkjærlighet for kokebøker. Jeg har derfor lyst til å dele noen av disse med dere! Har plukket ut ett par spesielle bøker, som i tillegg har fokus på Østfold.

En smaksfull reise

Boken er skrevet av Kurt Øraas, kjent fra Curtisen i Halden. Den er full av spennende oppskrifter, gode historier og gode bilder fra Stein Johnsen.
Dette er min absolutte favoritt, vi brukte den også som ”reiseguide” til Frankrike i påska!


Verden er full av skremmende fristelser
Dette er en morsom og inspirerende lokalhistorisk kokebok fra Sponvika utenfor Halden. Boka gir ett innblikk i fiskermiljøet som var i Sponvika, og det er en god rød fiske-tråd gjennom hele. Jeg syns det er gøy med kokebøker som binder historier, personer og oppskrifter sammen!


En smak av Østfold

Her har vi kokeboken med stor K! Med det mener jeg at det er en omfattende bok, her finner du utrolig stor variasjon i ulike retter og det er noe for alle og enhver. Boka gjenspeiler Østfold på en god måte, selv om vi er ett like fylke har vi ulike tradisjoner!

Når det er sagt, så anbefaler jeg alle å teste ut forskjellige kokebøker, finne noen favorittretter og invitere til gode måltider!
Og hvis du liker å få det servert kan jeg anbefale en tur til Curtisen, som serverer både historier og retter fra "En smakfull reise"!

Ingen kommentarer: