onsdag 2. september 2009

Galskap og naturopplevelser!


TV2 viste i kveld dokumentaren ”Verdens hardeste triatlon”, som viser 3 nordmenn på sin ferd gjennom Norseman Xtreme Triathlon.
Jeg så programmet – og ble inspiriert! Det må være totalt galskap å tenke at det er en god ide å først svømme noen kilometer, deretter sykle 18 mil for å avslutte festen med drøye 4 mils jogging mot Gaustadtoppen! Hele turen skjer i fantastiske naturomgivelser med entusiastiske p
ublikummere underveis.

Jeg ble overhodet ikke inspirert til å gjennomføre Norseman Xtreme Triathlon, men derimot ble jeg inspirert av arrangementet, logistikken og engasjementet! Grenserittet er i samme stilen – ikke like omfattende sportslig, men med langt flere deltagere.
Neste år er grenserittet lørdag 7.august, og det er forventet at drøye 6000 syklister skal ta turen fra Strömstad til Halden. Og rundt enhver deltager er det mye logistikk – transport til Strömstad, overnatting, servering, service underveis og en fin avslutning på Fredriksten Festning.


Er dere en klubb eller en gjeng som skal på tur til Grenserittet? Kontakt meg, så kan jeg lage en god pakke til dere med både overnatting, servering og transport – så kan dere konsentrere dere om sykkelresultater!

Nysgjerrig på Grenserittet? www.grenserittet.com

Og hvis noen ønsker en vakker tur i Haldendistriktet til helgen, arrangerer Halden CK Femsjøen Rundt. God tur!

Ingen kommentarer: